Wijziging in werkwijze voor identificatie bij aanvragen Fijnder
Nieuwe werkwijze identificatie cliënten bij aanvragen
Doe je een aanvraag via een e-mail of per post? En ben je nog niet bekend bij Fijnder? Dan kun je je met jouw geldige identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) identificeren. Hierover ontvang je een brief van de consulent nadat je de aanvraag hebt gedaan. In deze brief staat hoe je je kunt identificeren. En waar je daarvoor naartoe moet.
Aanvragen indienen via DigiD is de veiligste manier
Heb je DigiD? Dan kun je jouw aanvraag ook via DigiD doen. Tijdens de aanvraag in DigiD hoef je je namelijk niet (opnieuw) te identificeren. Bij Fijnder zijn computers beschikbaar waarop je kunt inloggen om de aanvraag te doen.
Waarom verandert de werkwijze?
In artikel 17, lid 3 van de Participatiewet staat dat Fijnder bij aanvragen de identiteit van de cliënten moet vaststellen. Tot nu toe vroegen we je om een kopie van jouw ID-bewijs mee te sturen. Deze kopieën sloegen we op in jouw dossier. Met de nieuwe werkwijze bewaart Fijnder geen kopieën van identiteitsbewijzen meer in het systeem. Hierdoor beschermen wij de privacy van cliënten. En we voldoen beter aan de AVG-richtlijnen.
Heb je vragen?
Stel ze gerust! Neem contact op met onze Service Unit. De Service Unit is te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur op telefoonnummer 0544-474200. Of mail ons op info@fijnder.nl.